Skolas direktora Pateicības vēstule

Paldies pedagogiem, darbiniekiem, vecākiem, kas veicinājuši pietiekami augstus audzēkņu sasniegtos rezultātus mācību darbā. Par to liecina Mākslas skolas pirmā pusgada skates darbu vērtēšanā gūtie rezultāti.

Mācību procesā salīdzinoši ar pagājušo gada decembri, kad bija 34 izcilnieki, šogad tie ir 50, tādus rezultātus veica vērtēšanas komisija, vērtēts tika katra pedagoga un audzēkņa darbs mācību procesa realizēšanā.

Izcilnieki ir tikai tie audzēkņi, kuriem visos mācību priekšmetos ir tikai dažas teicamas un lielākā daļa izcilas atzīmes.

Kopumā pirmajā pusgadā visos mācību priekšmetos sasniegts pietiekoši augsts rezultāts.

Veiksmīgi sasniegtais rezultāts ir pateicoties pedagogu radošai darba pieredzei, uzņēmībai, savstarpējai sadarbībai ar kolēģiem.

Uzsākot Jauno mācību programmu, tas ir pārbaudījums un izaicinājums, atbildība mums visiem.

Tematikā tika daudz kas  ieviests jauns, neskatoties uz jaunāko klašu stundu samazinājumu. Veidojot Jauno mācību programmu pēc jauniem standartiem un vadlīnijām, notika komandu darbs grupās, un tas tika saskaņots un paveikts.

Programmas veidošana tika uzsākta pagājušajā un turpinājās šajā gadā, tā bija gatava bija uz pirmo septembri, mūsu skola ir viena no pirmajām, paldies kolēģiem par ieguldīto darbu un pacietību, tas arī atvieglos turpmāko mācību darbu!

Izaicinājums Jaunajā mācību programmā bija samazinātais stundu skaits, ierobežota tematika un vienkāršotas prasības, atsevišķos mācību priekšmetos uzsvars tika likts uz dizainu un mediju apguvi, kas tieši saistās ar profesionālu programmas apguvi jau nākošā pakāpē. Noderēs tiem kuri vēlēsies turpināt mācības profesionālā mākslā.

Esmu vienmēr priecīgs par absolventu tālāku izglītības iegūšanu mākslas un amatniecības virzienos, uz šo laiku tie ir ne mazāk  par 1/3 daļa mūsu absolventiem.

Apmeklējot citas trīs mākslas skolas Latvijā, rodas iespēja salīdzināt mūsu skolas darba apjomu, un tas ir krietni lielāks, apjomīgāks, un arī atbildība lielāka.

Arī darba kvalitāte ir pietiekami augsta, uzstādītie mērķi izpildāmi pateicoties pedagogu pieredzei un sadarbībai ar audzēkņiem.

Uzskatu, ka galvenais ir zināt, ko un kāpēc grib iemācīt, svarīgi arī interesanti to pasniegt audzēkņiem, ieinteresējot par tēmu un padarot to realizējamu. Pedagogi vairs nebaidās eksperimentēt, ieviest ko jaunu, mainīt pieeju, mācīties arī no citu pieredzes, lai  pilnveidotu savus darba uzdevumus.

Radošumu un interesi audzēkņu darbos var saskatīt ne tikai caur atzīmes prizmu, bet cik tas centīgi un ar kādu izdomu ir iesaistījies darba veikšanā.

Sestās klases noslēguma darbu projekti ir pamatoti, izzināti, vieš pārliecību par sasniedzamo rezultātu, autoru darbi vienkārši pārstiedz labā nozīmē. Pateicoties pedagogu ierosmei, sadarbībai ar audzēkni, var sasniegt atbilstoši augstus, izcilus vērtējumus.

Protams, ne visiem ir teicami un izcili darbi, tas arī ne visiem ir sasniedzams, arī labi sasniegumi ir vērtīgi, un vienmēr vieš iespēju pilnveidoties.

Ne visos mācību priekšmetu darbos ir sasniedzams izcils vērtējums, un tas arī nav vajadzīgs, galvenais jau ir apguves vērtība, sapratne, gandarījums, skaidrs sasniedzamais mērķis.

Katram mums ir savs spēju līmenis, tāpat kā audzēkņiem tas ir dažāds.

 Arī audzēkņu interešu loks, iespējas, spējas ir dažādas, jo viņi apmeklē interesējošas nodarbības arī citur, lai paplašinātu savu redzesloku, gūtu apliecinājumu par savām spējām.

Mācību materiālu un mācību līdzekļu ieguldījums ir attaisnojušies, darbi vienkārši sāk ,,aizplūst” no plauktiem, ar patiku tiek rādīti citiem, slēpti no vecākiem līdz zināmam laikam.

Protams, programmas realizēšanā drīz vien vajadzēs domāt par jaudīgāku datoru  iegādi, lai varētu apgūt jaunos mācību priekšmetus: dizainu un mediju pamatus, pēc MK apstiprinātām vadlīnijām Jaunajā mācību programmā.

 Pedagogu profesionālās spējas ir pietiekamas, lai varētu realizēt Jaunās mācību programmas nākošo gadu posmus. Jaunā mācību programma tiks ieviesta pakāpeniski, pilnībā pēc tās strādāsim 2027 gadā.

Šis gads ir aizgājis pietiekoši saspringtā regulārā darbā pie Jaunās mācību programmas izveidošanas, lai pēc tās varētu uzsākt strādāt jau ar šā gada 1 septembri. Lai gan citas mākslas skolas vēl tikai ir uzsākuša šo procesu pie programmas sastādīšanas, mums tas jau ir izdarīts un protams ar laiku tiks pilnveidota, atliek pārliecināties par izvēlēto tēmu mērķtiecīgu izvēli, gūto rezultātu. Programma ir vēl darba procesā.

Sastādot Jauno mācību programmu, pedagogu pieredze, atsauksmes par tēmu izvēli ir bijušas pietiekami radošas un piepildītas ar novitātēm, jaunām pieejām, metodēm, jauniem materiāliem.

Programma ir kļuvusi interesantāka audzēkņiem, par ko liecina audzēkņu darbi skatē, vērtējot apguves līmeni klasēs.

Apguves līmenis pirmajā pusgadā ir pietiekami augsts un sasniedzams.

Skatē tika vērtēts katra audzēkņa sasniegtais rezultāts, arī pedagoga darbs, pie kā būtu vēl jāstrādā citādāk.

Darbs kopumā vērtējams labā sadarbībā ar kolēģiem, savstarpēji sadarbojoties.

Skolas darbs, neskatoties uz budžeta ierobežojumiem, tika pietiekami labi realizēts.

Uz pirmo septembri jau bija jūtama vēlme sagaidīt radoša un interesanta darba sākumu.

Uzsākt Jauno mācību programmu un realizēt iecerēto bija labs izaicinājums.

Jaunās mācību programmas veidošanā bija daudz kritikas tieši tematikā, jo sākumā bijām apjukumā, vecā programma tika destruktivizēta – izjaukta, un tikai ar laiku darba procesā radās pārliecība par tās sastādīšanas kārtību.

Pedagogi un darbinieki bija labi sagatavojuši skolu mācību darba uzsākšanai augustā.

Jau augustā bija Jaunās mācību programmas licencētas laicīgi, saskaņotas ar Kvalitātes dienestu un LNK Centru, tas viss pateicoties kopīgam darbam!

Sen nebija bijusi tik liela interese par mākslas skolu, šogad konkursa kārtībā Jēkabpils Mākslas skolā tika uzņemtas četras klases un ar novada trim filiālēm kopā – septiņas klases. Tika uzņemti spējīgākie, par ko liecina izpildītie iestājpārbaudījuma darbi un mājas darbu vērtējuma rezultāti.

Paldies visiem darbiniekiem par kopīgi sasniegtiem mērķiem un rezultātiem pirmajā pusgadā!  Katrs darbinieks ir piedalījies un veicinājis skolas sagatavotību mācību programmas realizēšanas iespēju apgūšanā.

Vislielākais man gandarījums: bērns atnāk pie manis un saka: ,,Paldies direktor, ka ir tik laba skola!”

Es domāju, ka tas ir visu nopelns un šā gada lielākais sasniegums, dāvana mums visiem par kopīgi sasniegtiem rezultātiem!

Paldies visiem kolēģiem par ieguldīto darbu !

Jēkabpils Mākslas skolas direktors Ziedonis Bārbals

20.12.2024.